ظرفیتهای مشترک شیلات هرمزگان و شهرداری بندرکنگ بررسی شد
به گزارش پایش جنوب به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، مدیرکل شیلات هرمزگان در این نشست با تأکید بر رویکرد تعاملمحور شیلات با مدیریت شهری اظهار داشت: استفاده بهینه از ظرفیتهای ساحلی و اسکلهای، در صورت انجام بررسیهای کارشناسی و رعایت ضوابط فنی و زیستمحیطی، میتواند نقش مؤثری در رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و توسعه متوازن مناطق ساحلی داشته باشد.
مسعود بارانی افزود: شیلات هرمزگان همواره از ایدهها و طرحهایی که منجر به ارتقای جایگاه جامعه صیادی، بهبود خدماترسانی و توسعه فعالیتهای وابسته به دریا شود، استقبال کرده و بررسی این موضوعات در چارچوب قوانین و با نگاه تخصصی در دستور کار قرار دارد.
در ادامه، شهردار بندر کنگ نیز با اشاره به ظرفیتهای تاریخی، فرهنگی و دریایی این شهر گفت: بندرکنگ بهعنوان یکی از شهرهای ساحلی با پیشینه غنی در حوزه دریا و صیادی، از پتانسیل مناسبی برای توسعه فعالیتهای گردشگری و تجاری برخوردار است و همکاری و همافزایی با دستگاههای تخصصی از جمله شیلات میتواند زمینهساز اجرای طرحهای هدفمند و پایدار در آینده باشد.
آسودی تأکید کرد: شهرداری بندرکنگ آمادگی دارد در فضایی تعاملی و کارشناسی، پیشنهادات و ایدههای مرتبط با توسعه زیرساختهای شهری و ساحلی را با مشارکت دستگاههای ذیربط مورد بررسی قرار دهد.
این نشست در راستای تقویت تعاملات بینبخشی و بررسی فرصتهای توسعهای برگزار شد و مقرر شد موضوعات مطرحشده پس از بررسیهای فنی و کارشناسی، در مراحل بعدی پیگیری شود.
پایان خبر/