همافزایی خیرین و دولت، پروژههای سلامت را شتاب داد/رادیوتراپی پیشرفته، گامی مهم در نهضت سلامت استان است+فیلم
به گزارش پایش جنوب، محمد آشوری تازیانی در آیین تجهیز این مجتمع درمانی، با اشاره به اهمیت توسعه زیرساختهای درمانی، این اقدام را گامی مؤثر در مسیر تقویت «نهضت سلامت» در استان عنوان کرد.
آشوری تازیانی افزود: دستگاه رادیوتراپی از ضروریترین تجهیزات برای درمان بیماران مبتلا به سرطان است و با برنامهریزی انجامشده، عملیات نصب آن آغاز شده و بهزودی در اختیار بیماران قرار میگیرد.

*همافزایی منابع برای توسعه درمان
وی با اشاره به نحوه تأمین اعتبار این پروژه عنوان کرد: منابع مالی این طرح از محل اعتبارات توازن، مشارکت خیرین، منطقه آزاد، منابع داخلی دانشگاه علوم پزشکی و همچنین وزارت بهداشت تأمین شده است.
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: نقش خیرین سلامت و نهادهای حمایتی در تسریع اجرای این پروژه بسیار تعیینکننده بوده و این همافزایی، بستر ارتقای خدمات درمانی در استان را فراهم کرده است.

*کاهش نیاز به اعزام بیماران
استاندار هرمزگان با تأکید بر ضرورت توسعه خدمات تخصصی درمانی گفت: یکی از دغدغههای مهم مردم استان، سفر به سایر استانها برای دریافت خدمات پیشرفته بوده که با راهاندازی این تجهیزات، این مشکل بهطور قابل توجهی کاهش مییابد.
آشوری تازیانی این اقدام را بخشی از برنامههای کلان حوزه سلامت در استان دانست و ابراز امیدواری کرد با بهرهبرداری از این دستگاه، خدمات درمانی سریعتر، دقیقتر و باکیفیتتری به بیماران ارائه شود.
پایان خبر/