گرامیداشت هفته معلم در هرمزگان با رنگ و بوی ایثار؛ از یاد شهدای میناب تا تجلیل از معلمان برتر +فیلم
به گزارش خبرنگار پایش جنوب – جمیله دبیرینیا، مدیرکل آموزشوپرورش هرمزگان از برگزاری مجموعهای از برنامههای متنوع به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم خبر داد و گفت: امسال این هفته در فضایی متفاوت و همراه با اندوه از دست دادن شهدای فرهنگی برگزار میشود.
منوچهر ضیایی در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد: جامعه فرهنگیان استان در کنار مردم، داغدار شهدای مدارس شجره طیبه میناب و دیگر شهدای فرهنگی است و به همین دلیل، رویکرد اصلی برنامههای هفته معلم، پاسداشت مقام معلمان شهید و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت خواهد بود.
ضیایی با بیان اینکه یاد و نام این شهدا در تمامی برنامههای هفته معلم گرامی داشته میشود، افزود: آیینهای ویژهای در سطح استان طراحی شده که از جمله آن میتوان به برگزاری مراسم «سپاس معلم» در مدارس شجره طیبه میناب اشاره کرد؛ مراسمی که با حضور خانوادههای شهدا برگزار و از صبر و ایستادگی آنان تقدیر شد.
وی با اشاره به برنامههای تجلیل از معلمان برتر تصریح کرد: در سال جاری، 8معلم بهعنوان نمونه استانی و ۷۲ معلم بهعنوان نمونه در سطح مناطق انتخاب شدهاند که طی مراسمهایی مورد تقدیر قرار میگیرند. همچنین یکی از معلمان هرمزگان موفق شده در جمع ۲۰ معلم نمونه کشوری قرار گیرد که این موضوع نشاندهنده ظرفیت بالای فرهنگیان استان است.
این مسئول ادامه داد: در کنار این برنامهها، نشستهای تخصصی با گروههای مختلف فرهنگیان از جمله معلمان شاغل، بازنشستگان و نومعلمان برگزار میشود تا زمینه انتقال تجربه و تقویت تعاملات در بدنه آموزشوپرورش فراهم شود.
مدیرکل آموزشوپرورش هرمزگان از برگزاری برنامههای فرهنگی و اجتماعی در قالب اجتماعات معلمان و دانشآموزان نیز خبر داد و گفت: این برنامهها با هدف ایجاد همبستگی و تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب و رهبری برگزار خواهد شد.
ضیایی در پایان خاطرنشان کرد: هفته معلم فرصتی ارزشمند برای قدردانی از تلاشهای معلمان، تبیین جایگاه آنان در جامعه و زنده نگه داشتن یاد شهدای فرهنگی است؛ شهدایی که مسیر تعلیم و تربیت را با ایثار خود معنا بخشیدند.