برای نخستین بار؛ ثبت رسمی یک انجمن هنری در هرمزگان به صورت مستقل
به گزارش پایش جنوب، احمد معلمزادگان با اعلام این خبر اظهار کرد: با نهاییشدن فرآیندهای قانونی، انجمن موسیقی هرمزگان بهعنوان یکی از نهادهای تخصصی حوزه موسیقی به ثبت رسمی رسید و از این پس میتواند با بهرهمندی از ظرفیتهای قانونی، فعالیتهای خود را در ابعاد گستردهتری دنبال کند.
وی با اشاره به اهمیت این رویداد افزود: انجمن موسیقی هرمزگان نخستین انجمن هنری زیر نظر ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است که به صورت مستقل و نه شعبه ای از انجمن در مرکز به ثبت رسمی رسیده و این امر، گامی مؤثر در راستای تقویت ساختارهای فرهنگی و ساماندهی فعالیتهای موسیقی در استان محسوب میشود.
مدیرعامل انجمن موسیقی هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: در سطح ملی، هرمزگان چهارمین استانی است که انجمن موسیقی آن موفق به ثبت رسمی شده که نشاندهنده انسجام، ظرفیت و پیگیری مستمر فعالان این حوزه در استان است.
معلمزادگان در ادامه با تشریح اهداف انجمن گفت: توسعه و ترویج موسیقی فاخر بهویژه موسیقی نواحی و ردیف دستگاهی، حمایت از هنرمندان و گروههای موسیقی، ارتقای سطح دانش و آگاهی عمومی، شناسایی و پرورش استعدادهای بومی، تقویت محتوای آثار موسیقایی، معرفی ظرفیتهای استان در سطح ملی و بینالمللی، ایجاد شبکهای منسجم از فعالان موسیقی، گسترش تعامل با نهادها و حمایت از بخش خصوصی از جمله مهمترین اهداف این انجمن است.
وی در پایان ضمن قدردانی از حمایتهای صورتگرفته از سوی ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و همراهی هیئت مدیره انجمن موسیقی هرمزگان و هنرمندان، ابراز امیدواری کرد: ثبت رسمی انجمن، زمینهساز فصل تازهای در مسیر رشد، انسجام و اعتلای موسیقی در استان هرمزگان باشد.