تقویت زنجیره تأمین کالاهای اساسی در هرمزگان با تمرکز بر امنیت غذایی و پدافند غیرعامل
به گزارش پایش جنوب، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان با تاکید بر رویکردی امنیتی و پدافندی، برنامههای عملیاتی این اداره کل را برای تضمین استمرار عرضه کالاهای اساسی و حفاظت از زنجیره تأمین...
به گزارش پایش جنوب، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان با تاکید بر رویکردی امنیتی و پدافندی، برنامههای عملیاتی این اداره کل را برای تضمین استمرار عرضه کالاهای اساسی و حفاظت از زنجیره تأمین نان تشریح کرد.
مسعود رمضانپور، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان، ضمن تأکید بر اهمیت استراتژیک «امنیت غذایی» در دوران تنشهای منطقهای، اعلام کرد که تمامی جوانب تأمین و توزیع کالا برای مقابله با هرگونه اختلال در زنجیره تأمین، بهطور کامل مهیا شده است. وی تأمین نان سالم و باکیفیت را بهعنوان یکی از ارکان اصلی پدافند غیرعامل و ثبات اجتماعی در استان برشمرد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان با اشاره به اولویتهای عملیاتی این اداره در راستای مدیریت بحران ، اقدامات انجام شده طی ایام جنگ تحمیلی در پنج محور اصلی برای حفظ امنیت غذایی استان را شامل تضمین استمرار تولید آرد در کارخانجات استان، راهاندازی ۱۴ مرکز خرید گندم تضمینی از کشاورزان، و اطمینان از وضعیت مطلوب ذخایر کالاهای اساسی در انبارها اعلام کرد.
علاوه بر این، وی از توزیع مناسب و به موقع سهمیه آرد برای نانوایان و همچنین برپایی غرفه ویژه توزیع کالاهای اساسی در نمایشگاه بهاره بندرعباس بهعنوان بخشی از برنامههای اجرایی برای دسترسی آسان مردم به کالا در ایام جنگ تحمیلی عنوان کرد .
رمضانپور در پایان، ضمن قدردانی از تلاش همکاران و تولیدکنندگان، بر آمادگی بالای این نهاد برای حفظ سلامت زنجیره تأمین در شرایط حساس تأکید کرد.
پایان خبر/