برداشت ۳۵۰ تُن گندم از مزارع شمیل بندرعباس
به گزارش پایش جنوب از نقل پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرعباس گفت: عملیات برداشت گندم از سطح ۱۶۳ هکتار از مزارع بخش شمیل بندرعباس به پایان رسید که...
به گزارش پایش جنوب از نقل پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرعباس گفت: عملیات برداشت گندم از سطح ۱۶۳ هکتار از مزارع بخش شمیل بندرعباس به پایان رسید که بالغ بر ۳۵۰ تن گندم مرغوب با عملکرد مطلوب از این منطقه برداشت و به مراکز خرید تحویل داده شد.
سلمان انصاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرعباس، با اعلام پایان برداشت گندم در بخش شمیل، موفقیت این فصل زراعی را حاصل بهرهگیری از ارقام پرثمر و شرایط جوی مناسب عنوان کرد.
انصاری افزود: با توجه به بارشهای مطلوب فصلی و تغذیه اصولی مزارع، شاهد افزایش قابل توجهی در کمیت و کیفیت محصول بودیم که گندمهای برداشتشده پس از عملیات برداشت ، جهت حفظ کیفیت و حمایت از تولیدکنندگان به انبارهای تعیینشده ارسال شدند.
مدیر جهاد کشاورزی بندرعباس با اشاره به انتخاب هوشمندانه بذر توسط کشاورزان، خاطرنشان کرد: کشت ارقام «سیروان» و «چمران ۲» به دلیل کارایی بالا و سازگاری بهتر، نقش کلیدی در دستیابی به این عملکرد موفق ایفا کرده است.
پایان خبر/