رشد منفی ۶ درصدی مصرف نفتگاز در هرمزگان؛ گامی نو در مدیریت انرژی
به گزارش پایش جنوب به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی هرمزگان، عبدالله گیتی منش مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان، اعلام کرد: مصرف نفتگاز (گازوئیل) در این استان طی...
به گزارش پایش جنوب به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی هرمزگان، عبدالله گیتی منش مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان، اعلام کرد: مصرف نفتگاز (گازوئیل) در این استان طی سال ۱۴۰۴ با ۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است. وی این کاهش را نتیجه اجرای برنامههای بهینهسازی، نظارتهای مؤثر و برگزاری جلسات هماهنگی با سازمانهای متولی دانست و تأکید کرد که تداوم این روند، پیامدهای راهبردی مثبتی برای تأمین پایدار انرژی، به همراه خواهد داشت.
عبدالله گیتیمنش، مدیر منطقه اعلام کرد: مصرف نفتگاز (گازوئیل) در این استان در سال ۱۴۰۴ نسبت به سال مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش یافته است که این روند، نتیجه مستقیم اجرای برنامههای بهینهسازی و مدیریت بهینه منابع انرژی است.
گیتیمنش با تأکید بر اینکه برگزاری جلسات هماهنگی و دورههای آموزشی مستمر با سازمانهای متولی، منجر به ایجاد همگرایی و همکاری نزدیکتر این نهادها با شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی شده است، این تعامل سازنده را یکی از دلایل در تحقق کاهش مصرف سوخت دانست.
وی افزود: علاوه بر این همکاریهای بینسازمانی، کاهش مصرف حاصل اجرای دقیق برنامههای ابلاغی، پایبندی واحدها به سهمیهها و دستورالعملها، و همچنین نظارت مؤثر تیمهای بازرسی شرکت است که در ارتقای انضباط مصرف و جلوگیری از انحرافات احتمالی نقش مهمی داشته است.
مدیر منطقه، با بیان اینکه مدیریت هوشمندانه سوخت، نقش بسزایی در تأمین پایدار انرژی استان دارد، ابراز امیدواری کرد که این روند کاهشی در مصرف نفتگاز تداوم یابد و موجب تقویت بیش از پیش بهرهوری انرژی در منطقه شود.
پایان خبر/