۲۸ هزار دانشآموز هرمزگانی از آموزش و هدایت تحصیلی آنلاین بهرهمند شدند
به گزارش پایش جنوب به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان از پایان موفقیتآمیز مدرسه آنلاین «سردار شهید...
به گزارش پایش جنوب به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان از پایان موفقیتآمیز مدرسه آنلاین «سردار شهید تنگسیری» و همایش استانی آنلاین هدایت تحصیلی ویژه دانشآموزان پایه نهم خبر داد و گفت: این دو برنامه با هدف تحقق عدالت آموزشی، جبران عقبماندگیهای تحصیلی و کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی در سراسر استان اجرا شد.
مدیحه دوانی افزود: مدرسه آنلاین «سردار شهید تنگسیری» با محوریت تقویت یادگیری دانشآموزان، هدایت تحصیلی هدفمند و ارتقای کیفیت آموزش در بستر مجازی، در ۲۵ منطقه آموزشی و در قالب ۶ قطب برگزار شد و در تاریخ ۳۱ اردیبهشتماه به کار خود پایان داد.
دوانی عنوان کرد: همایش آنلاین هدایت تحصیلی نیز با هدف ایجاد یک الگوی هماهنگ و نظاممند برای انتخاب رشته دانشآموزان پایه نهم و با توجه به ظرفیتهای آمایش سرزمینی و نیاز بازار کار استان، از دوم تا پنجم خردادماه برگزار شد و امروز به پایان رسید.
وی با اشاره به گستردگی اجرای این طرحها بیان کرد: در مدرسه آنلاین شهید تنگسیری، ۲۸ هزار و ۳۹۱ دانشآموز از ۲۴۰ جلسه آموزشی یکساعته معادل ۱۴ هزار و ۴۰۰ دقیقه آموزش بهرهمند شدند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان خاطرنشان کرد: در بخش هدایت تحصیلی نیز دانشآموزان پایه نهم در قالب ۲ جلسه ۷۰ دقیقهای و به صورت استانی و قطبی–منطقهای در این برنامهها شرکت کردند تا بتوانند با آگاهی بیشتر مسیر تحصیلی آینده خود را انتخاب کنند.
وی مطرح کرد: هدایت تحصیلی در پایه نهم یکی از مهمترین مراحل تصمیمگیری آموزشی دانشآموزان است و تلاش شد با همراهی مشاوران و کارشناسان آموزشی، فرصت برابر برای دسترسی همه دانشآموزان استان به خدمات آموزشی و مشاورهای فراهم شود.
دوانی در پایان ابراز امیدواری کرد: اجرای این 2 رویداد آموزشی و مشاورهای، زمینهساز ارتقای کیفیت آموزشی، انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و توسعه عدالت آموزشی در سراسر استان هرمزگان باشد.
پایان خبر/