بخش استانی “فنآفرینی و تجاریسازی جشنواره شیخ بهایی” به کار خود پایان داد
به گزارش پایش جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم وفناوری هرمزگان، دکتر علیرضا نصیری،با اعلام این خبر گفت: بخش فنآفرینی این رویداد، پس از طی مرحله غربالگری اولیه، با حضور ۱۰ شرکت منتخب از بین بیش از 25 متقاضی برگزار شد.
وی افزود: شرکتهای حاضر در این مرحله در حوزههای تخصصی و متنوعی از جمله زیستفناوری، شیلات، مکانیک، انرژیهای تجدیدپذیر، صنایع خلاق، هوش مصنوعی، برق و الکترونیک و روانشناسی کودک و نوجوان فعالیت میکنند.
نصیری با اشاره به فرآیند ارزیابی دقیق طرحها اظهار داشت: در این مرحله، هیأت داوران متشکل از کارشناسان تخصصی حوزههای فناوری، کسبوکار و سرمایهگذاری، طرحهای ارائهشده را بر اساس معیارهایی چون نوآوری فنی، قابلیت تجاریسازی، مدل درآمدی و پتانسیل توسعه بازار مورد بررسی و داوری قرار دادند.
رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان با تأکید بر اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: جشنواره در هرمزگان در سایه جنگ برگزار میشود و خود این موضوع، انگیزه مضاعفی به شرکتها برای حضور پرشور و ارائه دستاوردهایشان میدهد و اعلام همبستگی خود را برای توسعه کشور اعلام کنند.
نصیری در ادامه به استقبال چشمگیر سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته نیز استقبال بسیار خوبی از این رویداد صورت گرفت، اما به دلیل وجود دو شرط اصلی “تجاریسازی فناوری” و “حقوقی بودن مشارکتکننده”، تعدادی از افراد امکان حضور در رویداد را پیدا نکردند.
دبیر استانی جشنواره نیز با ابراز رضایت از حضور پررنگتر هرمزگان در بیستمین دوره جشنواره شیخ بهایی نسبت به ادوار پیشین، تصریح کرد: حضور شرکتهای هرمزگانی در این دوره از جشنواره نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
محمدرضا قنبرپوردر ادامه به ارزشآفرینی حضور در رویدادهایی نظیر جشنواره شیخ بهایی پرداخت و گفت: شرکت در چنین رویدادهایی فرصتی کمنظیر برای معرفی هرچه بهتر شرکتها به زیستبوم نوآوری و فناوری فراهم میکند.
قنبرپور این جشنواره عنوان کرد: این جشنواره بستری برای شبکهسازی، جلب توجه سرمایهگذاران، آشنایی با آخرین روندهای فناورانه و نمایش توانمندیهای فنی به بازیگران کلیدی این حوزه است.
قنبرپور افزود: توصیه ما به تمامی شرکتهای فناور و دانشبنیان استان، حضور فعال در این رویدادهاست تا بتوانند جایگاه خود را در اکوسیستم نوآوری کشور تثبیت کرده و مسیر تجاریسازی موفقتری را طی کنند.
دبیر استانی جشنواره گفت: رویداد هرمزگان به صورت یکپارچه و با همکاری پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم و پارک علم وفناوری هرمزگان برگزار شد.
قنبرپور بیان داشت: به زودی و پس از اعلام اتمام زمان داوری در برگزیدگان رویداد استانی فن آفرینی و تجاری سازی معرفی و به مرحله بعدی راه خواهند یافت.
گفتنی است، بخش طراحان کسب و کار نیز روز 11 و 12 خردادماه 1405برگزار خواهد شد.
پایان خبر/