مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان: ۱۱۰۰ واحد نهضت ملی مسکن آماده واگذاری است
به گزارش پایش جنوب، مجید سلحشور با اشاره به روند شتابگرفته اجرای پروژههای مسکن در استان اظهار داشت: با پیگیریهای مستمر و تلاش شبانهروزی مجموعه عوامل اجرایی، بخشی از پروژههای نهضت ملی مسکن به مرحله بهرهبرداری رسیده و آماده تحویل به مردم شده است.
*تنوع پروژهها در سبد افتتاحی مسکن هرمزگان
وی افزود: در راستای تحقق برنامههای دولت در حوزه تأمین مسکن، یکهزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در قالبهای مختلف شامل پروژههای بنیاد مسکن، طرحهای دولتی، واحدهای خیرساز و پروژههای خودمالک تکمیل شده است.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان، از مجموع این واحدها، ۲۵۶ واحد توسط بنیاد مسکن احداث شده و ۲۲۰ واحد نیز در قالب پروژه شهید قاسم سلیمانی آماده بهرهبرداری است.
*سهم ویژه معلولان و مددجویان از پروژههای جدید
سلحشور با اشاره به توجه ویژه به اقشار حمایتی گفت: ۴۰ واحد ویژه افراد دارای معلولیت و ۴۴ واحد برای مددجویان بهزیستی در شهرستان میناب تکمیل شده که در آینده نزدیک به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: همچنین ۴۰ واحد خیرساز در شهرستان بستک، ۲۰۰ واحد نوسازیشده در بافتهای فرسوده شهری و ۳۰۰ واحد خودمالک نیز بخشی از پروژههای آماده افتتاح در سطح استان را تشکیل میدهد.
*بررسی میدانی پروژههای بزرگ مسکن استان
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به بازدیدهای اخیر از پروژههای در حال اجرا اظهار کرد: روند پیشرفت پروژههای ۵ هزار واحدی و ۳۴۰ واحدی استان بهصورت میدانی مورد ارزیابی قرار گرفت و چالشهای موجود برای تسریع در تکمیل این طرحها بررسی شد.
*تأکید بر افزایش نیرو و تسریع در تحویل واحدها
سلحشور با تأکید بر ضرورت پایبندی به زمانبندی تعیینشده برای تحویل واحدها به متقاضیان خاطرنشان کرد: طبق دستورالعملهای ابلاغی، پیمانکاران موظف شدهاند متناسب با حجم عملیات اجرایی، نیروی انسانی خود را در کارگاهها افزایش دهند تا روند ساخت و تکمیل پروژهها بدون وقفه ادامه یابد.
وی ابراز امیدواری کرد با رفع موانع اجرایی و تقویت ظرفیتهای کارگاهی، روند تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در هرمزگان با سرعت بیشتری دنبال شود و متقاضیان هرچه زودتر صاحب خانه شوند.
پایان خبر/