نجاتی: فعالان حملونقل از تقسیط سی و شش ماهه بهرهمند میشوند
به گزارش خبرنگار پایش جنوب– جمیله دبیری نیا، مهران نجاتی، در تشریح مصوبات یکصد و هفدهمین نشست شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی استان عنوان کرد: در این نشست 2 موضوع مهم مرتبط با حوزه حملونقل و لجستیک استان مورد پیگیری قرار گرفت که پیشتر از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور ابلاغ شده بود.
نجاتی، با اشاره به شرایط ویژه فعالان این بخش افزود: مجموعههای فعال در حوزه حملونقل، لجستیک، بنادر شهید رجایی و باهنر، کرانهها و سایر بخشهای مرتبط در ماههای اخیر بهدلیل شرایط خاص اقتصادی و پیامدهای ناشی از جنگ تحمیلی ۱۲ روزه با چالشهایی مواجه شدهاند که ضرورت حمایت از آنها را دوچندان کرده است.
*پیگیری همزمان مسائل مالیاتی و بیمهای
وی با بیان اینکه موضوعات مالیاتی و بیمهای از مهمترین دغدغههای فعالان اقتصادی این حوزه بوده است، گفت: در شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی این مسائل بهصورت جدی مطرح و پیگیری شد و خوشبختانه نتایج مطلوبی نیز حاصل شد.
رئیس انجمن حملونقل و لجستیک هرمزگان ادامه داد: با حمایت و تأیید استاندار هرمزگان، دکتر آشوری، مصوبه تقسیط ۳۶ ماهه بدهیهای فعالان اقتصادی حوزه حملونقل و لجستیک به تصویب رسید تا بخشی از فشارهای مالی واردشده بر این بخش کاهش یابد.
*فرصت جدید برای فعالان حملونقل و لجستیک
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی هرمزگان تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، فعالان اقتصادی میتوانند با مراجعه به ادارات امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی، نسبت به تعیین تکلیف بدهیهای معوق خود در قالب تقسیط ۳۶ ماهه اقدام کنند.
نجاتی این تصمیم را گامی مؤثر در حمایت از تولید، تجارت و زنجیره حملونقل استان دانست و ابراز امیدواری کرد: اجرای این مصوبه بتواند بخشی از مشکلات نقدینگی فعالان اقتصادی را برطرف کرده و زمینه تداوم فعالیت و حفظ اشتغال در این بخش مهم اقتصادی را فراهم سازد.
پایان خبر/