حفظ سنگر فرهنگی هرمزگان؛ وقتی مربیان کانون به میان مردم میروند
به گزارش پایش جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، مدیرکل کانون هرمزگان با اشاره به رویکرد این نهاد برای کاهش اضطراب کودکان و ایجاد نشاط در شرایط بحرانی، گوشهای از این جهاد فرهنگی را تشریح کرد.
پروین پشتکوهی،با اشاره به کتابخوانی و امانت کتاب در متن تجمعات اضافه کرد:از ابتدای جنگ تحمیلی سوم تا کنون مراکز سراسر استان با حضور مستمر در تجمعات حمایتی شبانه؛یک هزارو ۷۲۸ فعالیت در سراسر استان انجام داده اندکه ۸۹ هزارو ۴۶۹ نفر از این فعالیت ها بهره مند شده اند؛ همچنین ۲۰ هزارو ۱۱۵جلد کتاب به کودکان و نوجوانان امانت داده شده و ۵ هزارو ۶۰۸ نفر نیز در این مدت بهصورت رایگان عضو کانون شدند.
پشتکوهی، بیان داشت: علاوه بر تجمعات شبانه در حسینه ها، مساجد و محلات نیز توسط مربیان کانون این مهم به صورت جداگانه صورت می گیرد.
*بیش از یک فعالیت ساده
وی اضافه کرد: مربیان با اجرای قصهگویی، نمایش عروسکی، کارگاههای علمی (ساخت موشک و قایق) عروسکگردانی، نقاشی روی صورت، کاربرگهای رنگآمیزی، معرفی کتابهای علمی و انجام آزمایشهای علمی فضای تجمعات را به کارگاههای آموزشی و هنری تبدیل کردهاند.
*حضور در دورافتادهترین نقاط
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان عنوان کرد: خدمترسانی تنها به شهرها محدود نشده و واحد سیار روستایی با حضور “خانه به خانه”، کتاب را به دست کودکان روستایی میرساند. گفتنی است؛ این اقدامات جهادی که علاوه بر بندرعباس در شهرهای جاسک، فین، پارسیان، حاجیآباد و بندرلنگه نیز در جریان است، نشان میدهد که کانون هرمزگان برای “امیدآفرینی” و “تربیت نسل آینده”، هیچ مانعی را نمیشناسد.
پایان خبر/