۱۷ طرح تولیدی بخش کشاورزی در هرمزگان به بهره برداری می رسد
به گزارش پایش جنوب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، محسن یکتاپور رئیس این سازمان در تشریح جزئیات این طرحها، تصریح کرد: این ۱۷ پروژه با اعتبار ۳.۲همت در حوزههای متنوعی از جمله باغبانی و گلخانهای، دام و طیور، شیلات، صنایع کشاورزی، منابع طبیعی، آبخیزداری و امور عشایر به بهره برداری می رسند که با هدف ارتقای زیرساختهای تولیدی و حمایت از تولیدکنندگان اجرایی شدهاند.
وی همچنین تصریح کرد: در سازمان جهاد کشاورزی ۱۰ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال و با ظرفیت اشتغالزایی برای ۴۶۷ نفر به بهرهبرداری میرسد که عمدتا بر توسعه صنایع کشاورزی و باغبانی استوار است و طرح ساماندهی شناورهای صیادی نیز به عنوان گامی بزرگ در راستای اشتغال زایی و تولید در شیلات استان با اعتبار ۳۰هزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۱۶هزار نفر، اجرایی می شود.
یکتاپور با اشاره به تمرکز بر حوزههای پشتیبان تولید گفت: همزمان با پروژههای تولیدی کشاورزی، تعداد ۳ پروژه نیز در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۸ نفرو همچنین ۳ پروژه در بخش امور عشایر با اعتبار ۶۲ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۲۷ نفر به بهره برداری می رسد تا زنجیره تولید در تمامی بخشهای کشاورزی و دامپروری استان تقویت شود. وی با اشاره به اهمیت نقش فعالان این حوزه در پایداری امنیت غذایی اظهارداشت: از همت و تلاش بیوقفه همه متخصصان، بهرهبرداران، تولیدکنندگان، کشاورزان،عشایر و صیادان که در استمرار چرخهای تولید و تامین امنیت غذایی کشور نقش کلیدی دارند، صمیمانه قدردانی میکنم؛ این تلاشها در مسیر تولید محصولات سالم و مدیریت زنجیره از مزرعه تا سفره، ضامن سلامت جامعه و امنیت غذایی کشور است.
پایان خبر/