ایستگاه سلامت و مشاوره فرزندآوری در نماز جمعه بندرعباس برپا شد
به گزارش پایش جنوب به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، همزمان با هفته ملی جمعیت و هفته سلامت، ایستگاه سنجش سلامت و مشاورههای فرزندآوری و مامایی با هدف ارتقای آگاهی عمومی و ارائه خدمات...
به گزارش پایش جنوب به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، همزمان با هفته ملی جمعیت و هفته سلامت، ایستگاه سنجش سلامت و مشاورههای فرزندآوری و مامایی با هدف ارتقای آگاهی عمومی و ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی و انجام خدمات غربالگری، در مصلی بندرعباس ویژه نمازگزاران برپا شد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: در این ایستگاه، خدماتی همچون اندازهگیری فشار خون، ارزیابی شاخص توده بدنی، ارائه نکات خودمراقبتی در حوزه سلامت عمومی، به نمازگزاران ارائه شد.
دکتر اصغر زائری با اشاره به اینکه مشاوره فرزندآوری و جوانی جمعیت و مشاوره تخصصی مامایی با حضور مراقبین سلامت و ماماهای مرکز بهداشت، به مراجعین در این ایستگاه ارائه شد، تصریح کرد: مشاوره تخصصی مامایی نیز یکی از بخشهای فعال این ایستگاه بود که در آن ماماهای مجرب به ارائه راهنماییهای مرتبط با سلامت زنان، مراقبتهای پیش از بارداری، دوران بارداری سالم و اهمیت مراجعه منظم برای مراقبتهای مادر و نوزاد پرداختند.
در حاشیه برپایی این ایستگاه سلامت، سنجش سلامت کودکان، دیوار آرزوها با آروزی داشتن خواهر و برادر و ایران قوی و رنگ آمیزی با موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت برای کودکان حاضر در نمازجمعه برگزار شد.
پایان خبر/